Tuesday, August 13, 2013

Terima kasih Papa. Terima kasih Mama :)

Kadang kala setiap anak pasti akan berkata “Kenapa mak aku tak macam mak dia?”, Yakinlah wahai manusia, Allah tahu yang terbaik buat kita. Sebab itu kita dipilih menjadi anak kepada ibu kita.

Namun aku rasa cukup bertuah dan cukup beruntung menjadi seorang anak yang dilahirkan oleh seorang ibu yang aku gelar ‘mama’.

Aku bersyukur. Aku berterima kasih.

Segala persiapan untuk aku bergelar seorang suami dan akan datang menjadi seorang ayah kepada anak-anak aku telah pun ibu aku persiapkan.

Segala nasihat untuk aku bergelar seorang pemimpin dan ketua keluarga daripada seorang ayah telah aku terima.

Moga aku dapat laksanakan amanah Allah dengan sebaik mungkin. Dan menjadi seorang suami yang baik untuk isteri aku dan ayah yang baik untuk anak-anak aku.

Aku tidak mampu berkata. Aku hanya mampu berdoa kepada sang pencipta.

Terima kasih aku dilahirkan menjadi seorang anak kepada papa dan mama.

Ya Allah, engkau haramkanlah wajah ibu dan bapa aku daripada disambar api nerakamu. Kau sayangilah mereka seperti mana mereka menyayangi aku semasa aku kecil J

No comments:

Post a Comment